DIORAMA

un jeu vidéo pour PC / consoles

& stratégie 360°

EN DÉVELOPPEMENT

GENRE : Cinematic platformer

cible : Mid-core gamer / jeunes adultes

TYPE : Jeu vidéo

LANGUES : EN/FR/ES/DE/RU/CH/ITA/AR/JP

diffusion : PC & Consoles

durée : Environ 3 heures

LE STUDIO

 

Diorama est un jeu vidéo inspiré de l’Iliade d’Homère, adapté par l’écrivaine Cécile Coulon et l’équipe de Small Bang. Jeu vidéo destiné aux PC et aux consoles, il a obtenu deux prix, meilleur jeu console et meilleur jeu casual aux Development Award de la Game Connection America en Février 2017.

Stratégie 360°

 

• The VR experience is a 3 episode’s prequel to the game, enabling the player to live through Troy’s 10 years of siege and bring to life the daily struggles of the civilians within the besieged city.

 

• The Machinima webseries (10x2’) will be released on youtube. it’s a unique way to tell a story the player can not see on the video game. some episodes will tackle the backstory, some of them will jump in the future.

 

• A Popup book coming with an augmented reality app will be released with the video game. inspired by popup book like Harry Potter, it’s a new way to tell the story of diorama

indie Dev awards america

Best pC/Console 2017

Best causal game 2017

Une histoire de Cécile Coulon adaptée de l’Iliade d’Homère

Producteur délégué & Directeur de création | Pierre Cattan

Producteurs exécutif | Benjamin Lelong, Claire Léger

Chargée de production | Alexandrine Stehelin

Game & Level Design | François Rizzo, Théodore Doumic

Directeur artistique | Xavier Guyomarc’h

Art, modelisation, animation | Alice Suret-Canale, Nicolas Liautaud, Nicolas Dubois, Hugo Paquin

Programmation | Lucas Curci, Bastien Stefani / Kilosaurus

Sound Designer et musique originale | Côme Jalibert

Intégrateur son | Martin Bessin